8. klass
Tunni kirjeldus
Õpetaja tutvustab Eesti rahvuslikke tikandeid ning nende kasutusvõimalusi esemete disainimisel.
Õpilased saavad ülesandeks kavandada ja teostada eseme, mille kaunistamiseks on kasutatud ornamente Eesti rahvuslikust ristpistetikandist. Ristpistetikandi kavandamine toimub 5D Embroidery programmi ja tikkimine elektrooniliselt juhitava tikkimis-õmblusmasina abil
Õppe- ja kasvatuseesmärk
Õpilane:
väärtustab ja hoiab rahvuskultuuri ning teadvustab oma kohta mitmekultuurilises maailmas.
mõistab tehnoloogia arengut, näeb sellest tulenevaid muutusi töös ning nende mõju
keskkonnale
kavandab ja teostab oma ideid ning lahendab loovalt endale võetud ülesandeid
Õpitulemused
Õpilasel valmib isikupärane ese, mille kavandamisel kasutas inspiratsiooniallikana Eesti etnograafilisi ornamente.
Õpilane tuleb toime tehnoloogilises maailmas ning kasutab tehnoloogiavõimalusi (5D Embroidery programm ja tikkimis-õmblusmasina kasutamine).
Õpilane valib tööeseme valmistamiseks sobivad materjalid, töövahendid, tehnikaid ja
viimistlusvõtted.
Läbivad teemad
„Kultuuriline identiteet“
Õpib märkama ja kasutama rahvuslikke elemente esemete disainimisel.
„Tehnoloogia ja innovatsioon“.
Tutvub arvuti abil juhitavate seadmetega ning töötab nendega, et tunnetada tänapäevaseid tehnoloogilisi võimalusi. Arutleb intellektuaalomandi kaitse ning arvuti kasutamise võimaluste üle oma töö kavandamisel ja esitlemisel.
„Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus“
Oskab oma ideid realiseerida ja tööd korraldada, omab algatusvõimet ja ettevõtlikust.
Üldpädevused
Õpipädevus
Õpib nägema ja analüüsima tehnoloogia seost erinevate teadmistega ning
kogeb õppeainetes õpitu vajalikkust praktikas. Toimub töö iseseisev korraldamine alates
teabe kogumisest, materjalide ja töötlemisviisi valikust ning lõpetades töö tegemise ja tulemuse analüüsiga. Areneb suutlikus probleeme märgata ning lahendada, võimeid hinnata ja arendada ning oma õppimist juhtida.
Ettevõtlikkuspädevus.
On avatud loomingulistele ideedele ja originaalsetele vaatenurkadele. Eset valmistades läbib toote arendamise tsükli idee leidmisest kuni valmis esemeni.
Väärtuspädevus.
Õpib arvestama arvamuste ja ideede paljususe üle. Ühised arutelu tööde üle ja selle tulemuse analüüsimine aitavad õpilasel kujundada ja põhjendada oma arvamusi, tunda töörõõmu ning vastutust alustatu lõpule viia.